رفع مشکلات اقتصادی نیازمند زیرساخت های فرهنگی است
کد خبر: 4010798
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

رفع مشکلات اقتصادی نیازمند زیرساخت های فرهنگی است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی نیازمند زیرساخت های فرهنگی است، گفت: اصلاح کشور از راه اصلاح فرهنگ است و متأسفانه طی سال های اخیر شاهد آسیب دیدن برخی از مؤلفه های فرهنگی هستیم.

آیت  الله رسول فلاحتی، امام‌ جمعه رشتبه گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام‌جمعه رشت، امروز، 14 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، وضعیت اقتصادی کشور را نیازمند توجه دولت‌مردان دانست و اظهار کرد: تورم و گرانی کالاهای مورد نیاز مردم نشات گرفته از عدم مدیریت صحیح و در برخی از موارد خیانت برخی از مدیران است.

وی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان جمهوری اسلامی از مشکلات اقتصادی، افزود: دشمن برای آسیب‌زدن به ملت ایران برنامه ریزی می کند و اکنون مردم متحمل شرایط سخت اقتصادی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی نیازمند زیرساخت های فرهنگی است، گفت: اصلاح کشور از راه اصلاح فرهنگ است و متأسفانه طی سال های اخیر شاهد آسیب دیدن برخی از مولفه های فرهنگی هستیم.

امام‌جمعه رشت، فرهنگی ایرانی و اسلامی و قرآنی را فرهنگ حاکم بر کشور دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران فضای مناسبی را برای فرهنگ سازی و برنامه های فرهنگی ایجاد کرده و باید به تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور بپردازیم تا زمینه توسعه اقتصادی نیز فراهم شود.

وی اقتصاد سالم را منوط به اصلاح فرهنگ دانست و تأکید کرد: برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی در جامعه به تلاش فرهنگی نیاز داریم و بسیار باید کار شود.

آیت الله فلاحتی برخی از نابسامانی های بازار از جمله گرانی و احتکار و کمبود اقلام اساسی را ناشی از فرهنگ ناصحیح دانست و یادآور شد: فرهنگ صحیح باید بر منابع انسانی حاکم باشد تا زندگی مردم در آرامش بگذرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز زیر بار زور و ذلت دشمنان نمی روند، خاطرنشان کرد: امروز دنیا شاهد ایستادگی ملت ایران برابر استکبار جهانی و قدرت پوشالی ابرقدرت هاست و دزدی دریایی اخیر آمریکا بار دیگر شکست مفتضحانه را بر دشمن تحمیل کرد.

امام‌جمعه رشت به دولت های منطقه توصیه کرد به سمت دوستی با جمهوری اسلامی بیایند و گفت: کشورهای غربی هرگز به دنبال برقراری امنیت در منطقه نیستند و ما همسایگان باید وحدت داشته باشیم تا عزت و قدرت و امنیت را به دست آوریم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت بسیج همگانی در اجرای طرح های حمایتی از جمعیت و خانواده، خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم بر حسن اجرای قوانین به ویژه در حوزه خانواده اهتمام داشته باشد و برای مقابله با پیری جمعیت برنامه ریزی کند.

انتهای پیام
captcha